top of page

Veel gestelde vragen over Cloudkitchen

Soep In Kom

1

Wat is een Cloudkitchen nu eigenlijk precies?

  • Een cloudkitchen noemen ze een 'slimme' keuken, ook wel een bezorgkeuken genoemd. Een commerciële keukenvoorziening die uitsluitend eten bereidt voor bezorging (en in sommige gevallen ook voor afhaal). 

 

  • Cloudkitchens hebben geen eetgelegenheden of winkelpuien en exploiteren vaak meerdere merken of formules vanaf één centrale locatie.

2

Wat is het verschil met een traditioneel restaurant?

  • Een cloudkitchen verschilt van een traditioneel restaurant doordat het geen fysieke eetruimte of winkelpui voor gasten bevat.

 

  • Een cloudkitchen richt zich primair op de bereiding en bezorging van gerechten/maaltijden en vertrouwt op de technologie van het bezorgplatform om  klanten te bereiken

3

Wat zijn de voordelen van van een Cloudkitchen?

Enkele voordelen van het starten van een Cloud Kitchen zijn onder:
 

  • meer lagere overheadkosten

  • minder arbeidsbehoeften

  • snellere lanceringstijd

  • de mogelijkheid om met meerdere merken of menu's te experimenteren

  • potentiële uitbreiding naar nieuwe markten met minimaal risico.

  • Minder afhankelijk van “De Vent bij de Tent”.

  • Snellere groei mogelijk. 

  • Zelf geen vergunningen regelen.

4

Waarom een Cloudkitchen huren bij ons?

  • Bij HAPPA Cloudkitchen hebben wij ons eigen bezorgplatform, waardoor je aanzienlijk minder afhankelijk bent dan van partijen zoals Thuisbezorgd en Uber.
     

  • Bij HAPPA Cloudkitchen ben je in tegenstelling tot andere bezorgplatforms, die de bestellingen voor jou bezorgen, niet afhankelijk van de beschikbaarheid van bezorgers.
     

  • Bij HAPPA werken we met eigen bezorgers die alleen voor deze locatie rijden.

5

Waarom zijn onze locaties geschikt?

  • Met HAPPA Cloudkitchen kun je erop vertrouwen dat onze locatie gevestigd is op een locatie met een grote vraag naar bezorgdiensten, een uitstekende en centrale bereikbaarheid voor bezorgers en de beschikbaarheid van alle  noodzakelijke voorzieningen.
     

  • Wij gebruiken slimme gegevens om rekening te houden met factoren, zoals lokale demografie, concurrentie en bezorgradius bij het selecteren van een vestigingslocatie.

6

Hoe zet je een Cloudkitchen op?

  1. Je bespreekt eerst met ons team jouw bedrijfsplan, waarin o.a. jouw doelstellingen, concept en doelgroepen staan omschreven.
     

  2.  Je geeft jouw voorkeur voor een keukenruimte door. Hebben we wederzijds een goed gevoel, dan kunnen we een samenwerking aangaan.
     

  3. Onze Onboarding-manager helpt je met het opstellen van de juiste lijst met nog extra benodigde keukenapparatuur en keukenbenodigdheden. Dit moet wel voldoen aan de minimale kwaliteitseisen die HAPPA Cloudkitchen hiervoor hanteert. Denk hierbij o.a. aan veiligheid, hygiëne en betrouwbaarheid.
     

  4. Desgewenst vraagt onze Onboarding-manager een offerte hiervoor aan bij onze vaste keukenpartner Beuk Horeca (indien u hiervoor in aanmerking komt kunt u dit mogelijk ook leasen via hen, in b.v. 24 of 36 maanden).  
     

  5. Bouw verder relaties op met uw food leveranciers, neem personeel aan en gebruik onze technologie om o.a. de logistiek te implementeren.

bottom of page